ANA DİLİM HANI?

biz turkuz

خواهر و برادر هم وطن..!!!
رك مي گويم...
سكوتت بد جور بر گوشم سنگيني ميكند.

...متاسفانه در تمام نقاط اجساد گوزن ها(گوزن زرد ايراني) و قوچ و ميش ها به چشم مي خورند...
...در يك پياده روي در سواحل مشرف به درياچه در كمتر از ۲۰۰ متر با دهها جسد تازه و قديمي از انواع پرنده مواجه شديم كه در ميان آنها لاشه هاي بيشماري را لاشه پرندگان مهاجري رقم مي زدند كه فقط قصد عبور از منطقه را داشته اند....



به متن اصلي همراه با ديگر تصاوير توجه كنيد....

منبع:http://arw.ir/?p=11940

:ادامه مطلب:
نوشته شده در جمعه 25 فروردین 1391ساعت 04:07 توسط biz turkuz| 1باخیش

ادامه مطلب

:ادامه مطلب:
نوشته شده در جمعه 25 فروردین 1391ساعت 12:35 توسط biz turkuz| 0باخیش

ادامه مطلب

:ادامه مطلب:
نوشته شده در جمعه 25 فروردین 1391ساعت 12:34 توسط biz turkuz| 0باخیش

ادامه مطلب

:ادامه مطلب:
نوشته شده در جمعه 25 فروردین 1391ساعت 12:33 توسط biz turkuz| 0باخیش

  ادامه مطلب

:ادامه مطلب:
نوشته شده در جمعه 25 فروردین 1391ساعت 12:32 توسط biz turkuz| 0باخیش

تعيين جهت به زبان توركي:

شمال:قوزاي * جنوب:گونئي * شرق:دوغو * غرب:باتي

شمال شرقي:قوزاي دوغو * شمال غرب:قوزاي باتي

جنوب شرق:گونئي دوغو * جنوب غرب:گونئي باتي
:ادامه مطلب:

نوشته شده در پنجشنبه 24 فروردین 1391ساعت 08:35 توسط biz turkuz| 0باخیش

شماره ۶۱-۶۲ مجله آفتاب آذربايجان كه ويژه نامه عيد بود،چندي پيش منتشر شد ولي ديگر از آفتاب آذربايجان قبلي خبري نبود.وقتي جلد آفتاب قديم را ورق ميزدي،ميرسيدي به "بازتابهاي شماره گذشته" ولي نسخه جديد،حذف شده مي بيني."راديوگجيل"به نصف صفحه كاهش پيداكرده،"برگي ازتاريخ" به تاريخ پيوسته ، "پيس سؤزلر"نيست و نابودشده،"باهنرمندان آذربايجان"به شكل هنرمندانه اي محو شده،"ساناز"و سوژه هايش منشوري شده اند،"شولاتلاما" نيست،"باياتي فالي" بايات شده،"بير نئچه شعر"شده هئچ نه شعر،"كيتاب تانيمي" را كسي بايد بشناساند ، قسمتي كه خود،روزگار مي شناساند."حيكايه"كه قرار بود يئني ايلده گوجلنه،جان داده،"دئنه مه" ديگر نيست،"چئويرمه" را چئويريبلر،"سيحيرباز"كه سحر شده...

ديگر هيچ نشاني نمانده از آفتاب قبل...

ياد جلد سابق مجله بخير كه از كيوسك تا خانه پاره ميشد! حالا دلم آن جلد را ميخواهد... تنها قسمتي كه در مجله جديد قدرتمند شده همين جلدش است ولي به بهاي كوچك شدن چند سايزي مجله...

ياد شماره پيامكش بخير كه چهارده رقمي بود و حالا تبديل شده به خط اعتباري ايرانسل...ياد كادر تبليغ ۱۸ هزارتوماني بخير... ياد "حيكايه جيك ها" بخير...ياد "مثنوي دن حيكايه لر" بخير...ياد فيدبك بخير...ياد تبليغات كتاب سايت يورد بخير...ياد "سيز و پيس سؤزلر بخير"...ياد"پيس اوشاق"بخير...

آرواش قوشاچايلي

منبع:TRAXTURLOVE.ARZUBLOG.COM
:ادامه مطلب:

نوشته شده در جمعه 18 فروردین 1391ساعت 12:08 توسط biz turkuz| 1باخیش

چنديست جوانك نامي پيداشده كه وبلاگ turkishhobab.blogfa.comرا راه اندازي كرده است و ادعا دارد با مدرك و سند(!)اثبات ميكند كه زبان آزربايجان آذري است!توركي ۶۵مين زبان دنياست!ده ده قورقود نيست!

چندي پيش گذرم به وبلاگش افتاد،و دريافتم كه مدارك و دلايلي كه او عنوان كرده،فقط "فحش" است!!اين عقده اي بي همتا كه ادعاداردبا سند و مدرك همه حباب هاي پانتوركي را رو ميكند،از روزاول قدم در راه نشان دادن شخصيت و خانواده خودبرداشته و بيش از۴۰درصد هر متنش را فحش تشكيل ميدهد!قسمتي از متون باسندو مدرك وي(!):

...وآتاتورك خر رو در ورزشگاه صدانكنيدو مثل خر زوزه نكشيد!!

سواي همه چيز،چطور ميتوان مثل خر زوزه كشيد؟!! ازسندها ودلايلي كه وي حباب هارا ميشكافند(!)در زير آمده است:

سومريان ،توركان جعلي! پانتوركان بي شعوروكم عقل!خوك هاي احمق!آراز احمق توله سگ!پيشه وري احمق!ائششك احمقلو ساتگين!احمق خاندان پان توركيسم!وطن فروش احمق!پانتورك هور كروان كئچر!پانتورك خر!دولت احمق توركيه!ترك وحشي!پانترهاي خراحمق!پخو يه ائششك!پانترك احمق لال شو!سگ سانان هون ها!خسرو امير پانترك احمق توله سگ كثافت!

از اين لغات و اصطلاحات بسيار زياد است و اين نشان از آن داردكه وي تنها بااستنادبه فحش وتوهين ميخواهد پرده ازحقايق بردارد!وبلاگ"حباب آريايي"از جمله وبلاگهايي است كه نشان ميدهد وجود نژاد آريا از اول بي اساس بوده و با رويكردي كاملا واضح به بيان حقايق مي پردازد،بي آنكي فحش دهد و توهين كند،حال اين وبلاگ"حباب پانتوركي"كه ميخواهد در عكس راه "حباب آريايي"قدم بردارد،بايد بداندكه ديگر مردمان آزربايجان باعقل و درايت خود،راه را انتخاب ميكنند و به طور كاملا واضح معناي اين ضرب المثل را ميفهمند:"هورن ايت،قاپماز"

و حال اين جنابك كه علاقه عجيبي به واژه"احمق" دارد!و همواره در نوشته هايش براي اينكه اسنادومداركش قوي و دندانشكن باشد،بسيار از اين واژه استفاده ميكند!! و پيس پيس ده روي وبلاگش نوشته:با اسناد ومدرك!

ادب و نزاكت ازابتدايكي از اخلاق مردمان آزربايجان بوده و ازهفت هزار سال پيش كه نشاني از آريايي ها نبوده،مورد تأييد بوده است و اين جنابك به خوبي نشان ميدهد كه از نوادگان كوروش كبير است و بددهني در خون او جاري است البته زماني كه عيدباستاني اوغوز(نوروز) كه از ميراث توركان است،به نام پارس ها زده ميشود

قالاني آردا
:ادامه مطلب:

نوشته شده در پنجشنبه 17 فروردین 1391ساعت 12:52 توسط biz turkuz| 1باخیش

دوستان لطفا نوشته هاي وبلاگ زير را مطالعه فرماييد،بسيار زيباست:

AGBILAX.MIHANBLOG.COM
:ادامه مطلب:

نوشته شده در چهارشنبه 16 فروردین 1391ساعت 04:18 توسط biz turkuz| 0باخیش





:ادامه مطلب:
نوشته شده در سه شنبه 15 فروردین 1391ساعت 05:58 توسط biz turkuz| 1باخیش



پروين اعتصامي شعر جالبي دارد كه با اشاره به استفاده شكارچيان از پر عقاب در شكار خود عقاب، حالت تراژيك ضربه خوردن از خودي ها را بخوبي تشريح ميكند. همين حادثه اي كه روز اول فروردين-بيستم ماه مارس- در شهر ونكوور كانادا اتفاق افتاده است خود مصداقي از اين شعر و مضمون از "ماست كه بر ماست" ميباشد. شرح ماجرا اينست كه كه چند نفر از دختران علاقمند به رقص و فرهنگ آذربايجاني، گروه رقصي در شهر ونكوور كانادا تشكيل داده و اسم گروه خود را چيچك لر گذاشته اند. نام اعضا اين گروه نيز عموما نام هاي تركي است. روز اول فروردين بمناسبت عيد نوروز، اجراي زيبائي از اين گروه در تلويزيون سي تي وي كه يكي از سه شبكه معتبر تلويزيون كانادائي است پخش شد. اين اجرا و پخش آن از تلويزيون سراسري كانادا به خودي خود اتفاق غرور آميزي است بخصوص اينكه چند جوان آذربايجاني، با علاقه ، هزينه و همت خود معرف هنر و فرهنگي بودند كه در موطن اصلي خود زير ضربه ميباشد. اما واقعه تاسف بار اين بود كه در اين برنامه، اين رقص به نام رقص پارسي معرفي شد و در توضيح آن نيز به جاي آذربايجان، شمال غرب ايران گفته شد. در همه صحبت ها نيز به جاي ايراني، لفظ پرشين يا پارسي گفته شد. براي يك تماشاگر مبهوت شده از اين تحريف هنري، دليل اصلي امر نامعلوم بود تا اينكه آقاي آراز ريسماني برادر خانم شلاله ريسماني -يكي از اعضاء گروه و كسي كه در صحبتهاي خود از پارسي و شمال غرب ايران صحبت كرده بود- در فيس بوك خود مساله را روشن كرد.

آقاي ريسماني كه در انتخابات اخير مجلس محلي از ناحيه كوكيتلام كه جمعيت زيادي ايراني دارد، كانديد شده بود در پاسخ اين سوال كه آيا مسائل خاصي پشت پرده بوده كه اين گونه خلاف گوئي صورت گرفته است مساله را رمز گشائي كرد.-بخصوص كه اين كار آشكارا بر خلاف نيت و ماهيت كار ارزشمندخود گروه بوده است. وي در يكي از كامنتهاي خود مشخص كرد كه ايشان خود را از نظر تاريخي يك فارس ميداند و پارس نيز از نظر وي نه به معني زبان، بلكه به معني امپراطوري پارس ميباشد. در يك مورد ديگرنيز ايشان گفته اند كه چون در مديا حملات زيادي به ايران ميشود لذا خيلي از ايراني ها در خارج از كشور ترجيح ميدهند بجاي ايراني خود را پارسي بنامند.

براي يك ناظر آشنا به مسائل تاريخي ايران مشخص نيست كه علاقه اخير آقاي آراز ريسماني به امپراطوري پارس، بر اساس نگاه باستانگرايانه ايشان شكل گرفته و يا از آينده نگري ايشان براي بدست آوردن دل جمعيت "پارسي" ونكوور در انتخابات آينده ناشي ميشود.

منبع: يوردنت

http://agbilax.mihanblog.com/

:ادامه مطلب:
نوشته شده در سه شنبه 15 فروردین 1391ساعت 05:54 توسط biz turkuz| 0باخیش

مصطفي كمال  مشهور به غازي و آتاتورك، رهبر و رئيس جمهوري تركيه در سال 1881 ميلادي در شهر سالونيك پاي به عرصه وجود گذارد. در زبان تركي آتاتورك به معني پدر و رهبر تركيه مي باشد. او از خاندان قديمي شهر مقدونيه بود، بعد از پيوستن به ارتش در همان ابتداي راه با ايتالياييها در طرابلس جنگيد و در جنگهاي بالكان به سمت فرماندهي دست پيدا كرد و اينگونه مراحل پيشرفت و ترقي را طي نمود. آتاتورك به سرپرستي ستادي را براي آزاد كردن «ادرنه» عهده دار بود، بعد از مدتي توانست به مقام وابسته نظامي عثماني در شهر صوفيه نائل آيد. آتاتورك توانست، انگليسي ها را در شروع سال 1916 ميلادي در داردنل متوقف كرده و پس از آن فرماندهي ارتشي كه در جبهه روسيه و فلسطين مي جنگيد را قبول كرد. آتاتورك بعد از شكست دولت عثماني و جنگ جهاني اول  و نيز اسير شدن سلطان عثماني قيام كرد و مجمع بزرگ ملي را در بيست و سوم  آوريل سال 1920 ميلادي و در سن سي و نه سالگي در شهر آنكارا و همان پايتخت كنوني تركيه فعلي تشكيل داده، خود را به عنوان رئيس مجمع منتخب گردانيد و بعدها در آناتولي تشكيل حكومت داد. او توانست حملات يونانيها را دفع كرده و هيچنين به موفقيتهايي نيز نائل آيد و به همين دلايل مردم تركيه به او لقب غازي دادند. بعد از آنكه انقراض سلطنت توسط مجمع آنكارا اعلام شد، جمهوري تركيه در سال 1923 تأسيس گرديد و كمال پاشا كه بسيار نزد مردم محبوب بود به رياست جمهوري برگزيده شد . او به اطلاحات و ابداعات زيادي دست زد كه از آن جمله مي توان به قبول قانون مدني اشاره كرد. وي در سال 1927 توانست دوباره به رياست جمهوري رسيده و تا پايان عمر خود همين مسوؤليت را بر عهده داشت. وي در سال 1938 و در سن پنجاه و هقت سالگي درگذشت و آرامگاه او در شهر آنكارا و بر فراز تپه اي قرار دارد.  

در اين مبحث قصد داريم تا از زبان سياستمداران و نويسندگان و دانشمندان مشهور دنيا با اين مرد بزرگ كه سياستها و اصلاحات وي در زمينه ايجاد يك حكومت مستحكم سكولار.كه تمام زمامداران دنيا را مات و مبهوت ساخته بود آشنا شويم .  اين مباحث را به صورت فايلهاي صوتي كم حجم براي دوستان علاقمند قرار داده ايم .  

   با آرزوي موفقيت براي تمام دوستداران آتاتورك قهرمان

http://agbilax.mihanblog.com/

:ادامه مطلب:
نوشته شده در سه شنبه 15 فروردین 1391ساعت 05:53 توسط biz turkuz| 3باخیش

فارسي را پاس بداريم، اما به چه قيمتي ؟

سوال اينست ، آري به چه قيمتي ؟ در اين دور و زمانه ، هر حركتي كه از سوي ترك ها انجام ميشود ، ميگويند : شما پان ترك هستيد و تجزيه طلب!آيا واقعا معناي پان بودن اين است كه چرا اعتراض ميكنيم كه مثلا چرا نام شهرهاي آذربايجان را فارسي ميكنيد؟عجبا!

بعضي از دوستاني كه سر بحث خليج فارس يا عرب سخت برآشفتند و گفتند كه اينجا خليج فارس است،كسي نبايد دست درازي كند و از اين حرف ها ، آنقدر رفتندو آمدند و گفتند خليج هميشه فارس! كجايند؟ مي بينيد دوستان ؟ مي بينيد چقدر سخت است كه نامي تحريف شود ؟ شما دوستان كه بر سر يك نام كه كاري ندارم كه واقعا(!) خليج فارس است يانه،اينطور اعتراض كرديد ، ببينيد كه ما چه ميكشيم كه نام تك تك شهرها و جاي جاي آذربايجان مان را تغيير دادند. حال كه ما اعتراض بكنيم ، ميشويم پان ! ولي شما اعتراض كنيد ، ميشويد وطن دوست !

اورمو ،قوشاچاي ،سويوق بولاق،زنگان،سولدوز و خيلي جاهاي ديگر كه فارسي سازي شده اند ولي نبايد اعتراض كنيم تا مبادا فارسي را پاس نداشته باشيم. واقعا چرا ؟ چرا براي يك نام اينقدر جنجال به پا شد ولي براي درياچه اروميه كه الحق اينروز ها نام شوره زار اروميه ، برازنده اوست ، بايد بايكوت خبري شود؟نام يك دريا مهم تر است يا خود يك دريا؟ يعني ماكه اعتراض ميكنيم، پان هستيم و شماها كه كمر همت بر قتل نگين ايران بسته ايد ، پان نيستيد ؟ خليج هميشه فارس مهم است يا درياچه محتضر اروميه ؟ يادم هست شعري را در يكي از كتاب هاي درسي ايران خوانده بودم با اين مضمون :

چو ايران مباشد تن من مباد

حالا معني آن را فهميده ام ،اين شعر كاملا درست است ، آري دوستان ايراني بودن را فقط و فقط مساوي فارس بودن مي دانند و چون آذربايجان فرزند ناتني ايران است ، شامل اين شعر نميشود .حالا شما ها پان به نظر نميرسيد؟ ديگر وقت آن نشده كه به قول سهراب ،چشم هايتان را بشوريد و جور ديگر ببينيد؟
:ادامه مطلب:

نوشته شده در شنبه 5 فروردین 1391ساعت 03:50 توسط biz turkuz| 2باخیش

بيز ياتميشيق... هه ياتميشيق . ائله بئجه رييييق شعار وئراق ... سولدوز دا بالا بالا اولور كوردوستان...

ماهاباددان سونرا سولدوز ، سونرا دا اورمو ...

تورك قارداشيم اويان ،توركه ،توركدن سونرا هئچ كس يولداش اولماز...

بو توپراقدان پاي اولماز / سولدوز كوردوستان اولماز

بو توپراقدان پاي اولماز / سولدوز كوردوستان اولماز

بو توپراقدان پاي اولماز / سولدوز كوردوستان اولماز

بو توپراقدان پاي اولماز / سولدوز كوردوستان اولماز

بو توپراقدان پاي اولماز / سولدوز كوردوستان اولماز


:ادامه مطلب:

نوشته شده در شنبه 5 فروردین 1391ساعت 11:03 توسط biz turkuz| 0باخیش

اگر اورمو گؤلو قوروسا ، تاپشيراجاقام مزار داشيما تاريخ وورماسينلار.

قوي گلن نسل لر بيلمه سينلر كي من بو دورانين آداميديم.

غيرت سيزليغيما لعنت اوخوياللار....<‎
:ادامه مطلب:

نوشته شده در پنجشنبه 3 فروردین 1391ساعت 03:26 توسط biz turkuz| 0باخیش



قالب جدید وبلاگ پیچك دات نت




جاوا اسكریپت

تعداد بازدیدکنندگان :
تعداد افراد آنلاین :
مرکز آموزش ایرانیان
آزربایجان جانیم سنه قوربان اولسون خوش گؤردوک سیزی! کد پیغام خوش آمدگویی کد لرزش هنگام راست کلیک